050-5589821

פינוי שמנים ושומנים

WhatsApp Image 2022-04-27 at 12.25.27 (1)
WhatsApp Image 2022-04-27 at 12.25.23 (1)
WhatsApp Image 2022-04-27 at 12.25.22 (1)

פינוי שמנים

בניגוד לאופן בו התנהל העולם רק לפני עשור או שניים, היום ניתנת תשומת לב רבה מאוד לנושא של הגנת הסביבה וביתר שאת לנושא של מיחזור ומניעת נזק לסביבה בגין פסולת וחומרים רעילים. אחד החומרים הרעילים שבו נעשה שימוש תדיר מאוד ובהיקפים גדולים הוא שמן, ובכלל זה שמן בישול, שמן מכונות, שמן מנוע וכל סוג אחר של שמן. על פי חוקי הגנת הסביבה ועל פי תקנות המשרד להגנת הסביבה, כל עסק או גורם כלשהו שבפעילותו מתבצע שימוש בשמן מכל סוג שהוא, חייב לפעול על פי הוראות מוגדרות לצורך אחסון השמן המשומש, שילוט השמן ובסופו של דבר גם פינוי השמן לאתרים מורשים בלבד. פינוי שמנים הוא מרכיב מפתח בתהליך הטיפול בשמנים וכל בית עסק שבו מצטברים שמנים משומשים כדוגמת מוסך או מפעל תעשייה, חייב לבצע הליך של פינוי שמנים משומשים באמצעות גופים מורשים.

הטיפול בשמנים משומשים

טיפול בשמנים משומשים הוא תהליך שאותו נתאר לפי הדוגמא של מוסך. במסגרת פעילותו, מבצע המוסך פעולות טיפול ותיקון שונות של כלי רכב, במסגרתן הוא מרוקן את אגן השמן של הרכב ואוגר את השמן במכלים ייעודיים. את המכלים הללו צריך המוסך לרכז במקום ספציפי ולשלט אותו בהתאם. אחת לתקופה, בהתאם להיקף הפעילות במוסך, המוסך להזמין גורם מורשה בתחום של פינוי שמנים ושומנים, קרי גורם שקיבל את אישור המשרד להגנת הסביבה לפינוי והובלה של שמנים בהיותם חומרים רעילים. אותו גורם אוסף למעשה את כל השמן המשומש שנאגר במוסך, ומעביר אותו לאחד משני יעדים: אתר הפסולת הרעילה ברמת חובב או למרכז מיחזור מורשה למיחזור שמנים ושומנים. ריכוז השמנים המשומשים, אחסונם ושילוטם, כל אלה הם באחריות המוסך עצמו. פינוי שמנים משומשים הוא כבר שלב שחייב להתבצע על ידי גורם מורשה בלבד. דוגמא זו של מוסך נכונה כמובן לגבי כל סוגי העסקים ובבתי עסק שבהם השימוש בשמנים ושומנים עולה על 5 טון בשנה, חייב העסק להחזיק גם בהיתר רעלים מהמשרד להגנת הסביבה.

כיצד מתבצע פינוי שמנים?

פינוי שמנים משומשים מתבצע באמצעות רכבי הובלה ייעודיים, אליהם מרוקן העסק את כל השמן שצבר במכלים הפרטיים שלו. רכבים אלה הם רכבים מורשים להובלת חומרים רעילים ונהגיהם מורשים גם הם לאותה מטרה. לאחר איסוף השמנים המשומשים, מוביל כלי הרכב את כלל השמנים שאסף, כאמור להטמנה ברמת חובב או למיחזור.

חברת מיחזור טק היא חברה ותיקה ומנוסה, המתמחה במגוון בשירותים מתקדמים בתחום איכות הסביבה ובכלל זה מספקת שירותי הובלה, מיחזור וטיפול בחומרים מסוכנים וחומרים רעילים. בין היתר, מציעה החברה שירות של פינוי שמנים משומשים בכל היקף ובכל רחבי הארץ על פי אישור ורישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. לפרטים נוספים והזמנת השירות עוד היום, צרו קשר בטלפון 050-5589821.